Het dorp

Informatie en nieuws over ons dorp en de gemeente K&B

Een nieuw rustpunt voor de (oudere?) wandelaar

Op de driehoek Oudelandseweg-Leidse Slootweg -Wetering pad is op verzoek een extra rustpunt gerealiseerd. De vraag kwam van vrijwilligers die graag met oudere inwoners van ons dorp een 'ommetje' maken. Een extra rustmogelijkheid is zeker fijn als je van de Leidse Slootweg omhoog naar het Weteringpad wil. Boven 'om het hoekje' was plek voor een bankje, met fraai uitzicht op de Wetering. Fijn dat we dit zo met de Gemeente konden regelen.

Nieuwbouw in Woubrugge, óók voor Vleermuizen !

Tja, ineens waren er kasten op palen in ons dorp en op Facebook werd er direct spontaan gediscussieerd welk doel deze kasten zouden hebben. Enfin, het is duidelijk dat deze kasten voor vleermuizen zijn bedoeld. Gloednieuwe woningen voor deze doelgroep, omdat zij uit hun oude behuizingen moeten vertrekken. De vleermuis is een beschermde diersoort en  huist graag in (oude) gebouwen. Zo ook in beide scholen en die worden over enige tijd gesloopt en door nieuwbouw vervangen. Het is voor de voortgang van deze projecten ( school en woningen) wel noodzakelijk dat de 'bewoners' dan zijn vertrokken. Er staan kasten op diverse locaties, dus de keuze voor de vleermuis is reuze !

Voor meer algemene informatie over vleermuizen kan je terecht op onderstaande site: